06 november, 2012

Ibland...

Man måste få prata/skriva av sig ibland, men vissa saker är det svårt att prata om med sina närmaste då det kan bli för jobbigt med känslor, eller alla dessa frågor som alltid kommer.

Att skriva av sig kan jag ibland tycka är lättare då data skärmen inte ifråga sätter något. Men frågan är, vart ska man skriva av sig?

Här är ett alternativ, och nej vissa saker skriver man bara inte ut då vi bor i ett väldigt litet samhälle så förstår folk oftast vem man skriver om eller så häller man vatten i kvarnen och det pratas ännu mer bakom ryggen på varandra. För på ett sånt här litet ställe där alla känner alla så tror jag att vi alla kan erkänna att det kommit en groda eller två bakom våra vänners ryggar. Kanske inte alltid något man är stolt över, när jag skriver detta så vill jag bara dela med mig av min syn.

Vilket ravel det blev här nu, är förmodligen över trött och behöver sova. Tänkte bara dela med mig av detta först, kloka ord som fick mig att vilja skriva typ en bok om just detta då jag känner hur svårt det är att låta bli något så frestande samtidigt som man mycket väl vet att man inte borde!

"Sometimes you have to forget what you feel and remember what you deserve!"

Stå emot frestelsen och tänk på vad du förtjäna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar